9#29c. உபதேசம் (2)

நான்கு வர்ணங்களிலும் நற்குலம் பிராமண ஜாதி;
மேன்மைக்குக் காரணம் தர்மங்களைப் பின்பற்றுதல்.

சாஸ்திரங்கள் விதிக்கின்றன செய்ய வேண்டியவற்றை;
சாஸ்திரங்களின் வழி நடப்பதால் இவர்கள் உத்தமர்கள்.

இரு வகையினர் உள்ளனர் இவர்களிலும் கூட.
ஒரு வகையினர் சகாமர், மற்றவர் நிஷ்காமர்.

பயன் கருதிச் செயல் புரிபவன் சகாமன்;
பயன் கருதாமல் செயல் புரிபவன் நிஷ்காமன்;

நிஷ்காமன் ஆவான் அவாவறுத்த பிரம்ம நிஷ்டன்;
இஷ்டத்தால் செய்யாமல் கடமையாகச் செய்பவன்;

ஜீவன் உடலைப் பிரியும் போது துன்புற மாட்டான்!
ஜனனம் எடுக்காமல் சேருவான் பிரம்மத்தோடு!

சகாமன் அடைவான் தனது கர்ம பலன்களை;
சகாமன் அடைவான் மேலும் பல பிறவிகளை!

காலக் கிராமத்தில் மாறுவான் சகாமன் நிஷ்காமனாக;
காலக் கிராமத்தில் சேருவான் பிரம்மத்தை நிஷ்காமன்.

வைஷ்ணவர்கள் ஆவார்கள் எப்போதும் சகாமர்கள்;
வைஷ்ணவர்களுக்கு உண்டாகாது நிர்மலமான புத்தி.

இஷ்டப் படுவர் சுயதர்மம், தீர்த்த யாத்திரைகளில்,
கஷ்டமான தவத்தில் அடைவர் பிரம்ம லோகத்தை!

சத்கர்மத்தில் பக்தியும் ஆசையும் உடையவர்கள்
சூரிய லோகத்தைச் சென்று அடைவர் தவறாமல்!

தெய்வங்களின் மேல் பற்றுள்ளவர்கள் சேருவர்
தெய்வங்களின் லோகத்தை வாழ்ந்த பின்னர்.

செய்யும் கர்மங்களே காரணம் ஆகும் பிறவிக்கு;
செய்யும் கர்மங்களுக்குக் காரணம் ஆகும் பிறவி.

நீங்காது பிறவி எடுக்கும் தன்மை அவா இருந்தால்;
நீங்கும் பிறவி எடுக்கும் தன்மை அவா அறுந்தால்”

உலகம் உய்ய வேண்டும்! விசாலம். K. ராமன்

9#29c. Upadesam by YamA (2)

“Of the four varNAs, Brahmins are suposed to be the best. The real cause for their greatness is that they follow the Vedic dharmas.

SAstras lay down the “do”s and the “don’t”s for the right living. Brahmins do adhere to these rules. So they are considered as the best among the four varNas.

Among the Brahmins there are two types – the SakAmAn and the NishkAmAn. One who performs an action without desiring anything in return is a NishkAman. He is the true Brahma Nishtan – who performs any action as a duty and not for getting anything in return.

Such a NishkAman does not suffer when he parts with his life. He will not be born again but will merge with the Supreme Brahman once for all.

The SakAman performs actions desiring specific results. He achieves what he set out for. But he also takes several more births in the world. In due course of time, SakAman will mature to become a NishkAman and eventually merge with the Supreme Brahman over a longer period of time.

VaishNavas are always SakAmans. They do not have the NishkAma, nirmala buddhi. The persons who are interested in swadharmam, theerta yAthras and severe penance attain Brahma lokam. Those who are interested in performing good actions will reach the Soorya lokam. Those who are attached to specific God and Goddess will attain that particular God’s or Goddess’ lokam.

Our Karmas are the cause of the births we take. The births we take decide our future karmas. Janana – MaraNa cycle will not cease as long as there is even a trace of desire in the jeevA. One who is free from all sorts of desires is the one who is qualified for jumping out of the endless cycle of birth and death.”